Sunday, July 11, 2021

تیر ۲۰, ۱۴۰۰ آیدین ذاکری به دادگاه کیفری مشگین شهر احضار شد/ سند

 

آیدین ذاکری فعال ترک (آذربایجانی) ساکن مشگین شهر، طی

ابلاغیه ای به شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو این شهر احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آیدین ذاکری فعال ترک (آذربایجانی) ساکن مشگین شهر، طی ابلاغیه ای به شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهر مشگین شهر احضار شد.

بر اساس این ابلاغیه که در تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰، صادر و از طریق سامانه الکترونیکی قوه قضائیه (ثنا) به وی ابلاغ شده است، از آقای ذاکری خواسته شده تا در تاریخ ۲۲ تیرماه جهت رسیدگی به اتهام ”مشارکت در اخلال در نظم عمومی جامعه ” در این شعبه حاضر شود.

آقای ذاکری پیشتر نیز در تاریخ ۱۱ اسفندماه سال گذشته، طی ابلاغیه ای به دادگاه انقلاب مشگین شهر احضار و از او خواسته شده بود جهت اخذ آخرین دفاعیات در شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب مشگین شهر حاضر شود.

آیدین ذاکری و مهرماه سال گذشته به دنبال حضور در تجمعی اعتراضی در مشگین شهر بازداشت و با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای ذاکری پیش از این نیز بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و احضار داشته است.

اوایل مهرماه سال گذشته اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای مختلف استان‌های آذربایجان و سایر مناطق ترک نشین صورت گرفت که طی روزهای ۹ تا ۲۷ مهرماه تعداد پرشماری بازداشت شدند. هرانا پیشتر در گزارشی هویت ۸۱ تن از بازداشت شدگان در شهرهای اردبیل، تبریز، تهران، ارومیه، مشکین شهر، رشت، پارس آباد مغان، هادی شهر، جلفا، کلیبر و زنجان را احراز کرد. این بازداشت‌ها در خیابان، محل کار یا منازل این افراد صورت گرفته و خشونت زیادی در زمان بازداشت این افراد توسط نیروهای انتظامی-امنیتی اعمال شده است که در مواردی به شکستگی دست یا بینی منجر شد.

No comments:

Post a Comment

Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed suicide after judge threw out her case

  Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed  suicide  after a judge threw out her complaint of assault and abuse. Farahnaz Khalili was fr...