Wednesday, July 7, 2021

تیر ۱۶, ۱۴۰۰ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی ۵ شهروند در سنندج

 

کاوه منبری، شیرکو منبری، پیام منبری، سریاد منبری شهروندان بازداشتی در سنندج، علیرغم گذشت بیش از دو ماه و مکائیل منبری با سپری شدن بیش از سه هفته از زمان دستگیری کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برند. این شهروندان در اردیبهشت و خردادماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، کاوه منبری، شیرکو منبری، پیام منبری، سریاد منبری و مکائیل منبری شهروندان بازداشتی اهل شهرستان سنندج، همچنان در بازداشت به سر میبرند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: این پنج شهروند در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج تحت بازجویی قرار دارند و تاکنون از حق دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده‌اند.

این منبع مطلع اظهار داشت: این شهروندان تاکنون چندبار از طریق تماس تلفنی کوتاه با خانواده های خود ارتباط برقرار کرده اند.

کاوه منبری و شیرکو منبری، ۹ اردیبهشت‌ ماه و پیام منبری و سریاد منبری ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. مکائیل منبری نیز در تاریخ  ۲۵ خردادماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دسترس نیست.

این پنج شهروند که بازداشت آنان بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفته است اهل روستای “نییه‌ر” از توابع سنندج هستند.

No comments:

Post a Comment

Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed suicide after judge threw out her case

  Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed  suicide  after a judge threw out her complaint of assault and abuse. Farahnaz Khalili was fr...