Saturday, July 17, 2021

تیر ۲۷, ۱۴۰۰ دستکم ۱۶ تجمع اعتراضی برگزار شد

 

روز گذشته و امروز شنبه ۲۶ تیرماه، شماری از کشاورزان شهرستان دزفول در مقابل ساختمان فرمانداری، جمعی از کارگران مجموعه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه،

کارگران اخراجی غیر شکری و همچنین کارگران دفع آفات هفت تپه طی سه مرتبه در محوطه محل کارشان، گروهی از اعضای تعاونی مسکن کارکنان جام جم در مقابل محل ساخت این پروژه مسکونی تجاری واقع در تهران و همچنین شماری از کارگران شهرداری کوت عبدالله در مقابل ساختمان این شهرداری، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. افزون بر این، شب گذشته مردم شهر مشهد واقع در استان خراسان رضوی نیز در حمایت از شهروندان خوزستانی به این تجمعات پیوستند و امروز در سومین روز از اعتراضات مردم خوزستان، شماری از شهروندان در شهرهای شاوور، کرخه، سوسنگرد، کوت سید نعیم، شادگان، اهواز، کوت عبدالله، حمیدیه و شوش، دست به تجمع اعتراضی زدند. تجمعات مردمی در اعتراض به قطع آب و عدم دسترسی شهروندان به آب آشامیدنی از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه آغاز شده و تاکنون به چندین شهر شهر گسترش یافته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، امروز شنبه ۲۶ تیرماه در سومین روز از اعتراضات مردم خوزستان، مردم شهرهای شاوور، کرخه، سوسنگرد، کوت سید نعیم، شادگان، اهواز، کوت عبدالله، حمیدیه و شوش، در شهرهای خود تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

گفتنی است که شب گذشته جمعه ۲۵ تیرماه، در راستای تجمعات شهروندان معترض به قطعی آب در خوزستان، شماری از مردم در شهر مشهد واقع در استان خراسان رضوی نیز در حمایت از شهروندان خوزستانی به این تجمعات پیوستند.

تجمعات مردمی در اعتراض به قطع آب و عدم دسترسی شهروندان به آب آشامیدنی از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه آغاز شده و تاکنون به چندین شهر در خوزستان و همچنین مشهد در خراسان رضوی، گسترش یافته است.

همزمان هرانا طی یک گزارش مفصل تر به تجمعات مردم معترض در خوزستان برای سومین روز متوالی، پرداخته است.

تجمع کارگران اخراجی غیر شکری هفت تپه

به گزارش هرانا، امروز شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران اخراجی غیر شکری هفت تپه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محوطه این شرکت تجمع کردند.

این کارگران خواستار بازگشت به کار و تبدیل وضعیت قراردادی در شرکت هفت تپه هستند.

تجمع کارگران بخش دفع آفات هفت تپه

به گزارش هرانا، امروز شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران بخش دفع آفات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در بیست و دومین روز از اعتصاب خود، در محوطه این شرکت، دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع این کارگران در اعتراض به تداوم بلاتکلیفی و عدم تمدید قراردادهایشان صورت گرفته است.

تجمع کشاورزان در دزفول

به گزارش فارس، امروز شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، شماری از کشاورزان دزفول، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این کشاورزان بی آبی و عدم تامین حقابه کشاورزان را از دلایل برگزاری این تجمع عنوان کردند.

نمایشگر ویدیو
00:00
00:20

تجمع کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

به گزارش سندیکای کارگران هفت تپه، امروز شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، کارگران شرکت هفت تپه از تمام بخش‌ها برای پنجمین روز متوالی در محوطه این شرکت، دست به تجمع اعتراضی زدند.

این کارگران اهم مطالباتشان را پرداخت حقوق معوقه خود، بازگشت به کار همکاران اخراجی و تعیین تکلیف وضعیت شرکت پس از اعلام لغو واگذاری، عنوان کردند.

تجمع اعضای تعاونی مسکن کارکنان جام جم در تهران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، تعدادی از اعضای تعاونی مسکن کارکنان جام جم به همراه خانواده‌هایشان، در مقابل محل ساخت این پروژه مسکونی تجاری واقع در میدان ساحل منطقه ۲۲ در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

اعضای این تعاونی مسکن که شمار آنها به ۱۰۰ نفر می‌رسد، خواهان تحویل خانه هایشان هستند.

تداوم اعتصاب و تجمع کارگران شهرداری کوت عبدالله

به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق، عیدی و سنوات خود، دست به تجمع زدند و از شهرداری کوت عبدالله تا دادستانی این شهر را راهپیمایی کردند.

گفتنی است کارگران شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به‌ عدم پرداخت حقوق از ابتدای این ماه دست از کار کشیده‌اند. شهرداری کوت عبدالله کمبود اعتبارات شهرداری را علت‌ عدم پرداخت معوقات مزدی می‌داند اما کارگران شهرداری معتقد هستند که “بخش بزرگی از این مشکلات به قدرت و ارتباطات پیمانکار برمی‌گردد و کسی نمی‌تواند بر کار پیمانکار شهرداری نظارت کند”.

این کارگران می‌گویند تا امروز شکایت خود را به گوش خیلی از مسئولان رسانده‌ایم اما هیچکس صدای ما را نمی‌شنود.

No comments:

Post a Comment

Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed suicide after judge threw out her case

  Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed  suicide  after a judge threw out her complaint of assault and abuse. Farahnaz Khalili was fr...