Thursday, July 8, 2021

تیر ۱۷, ۱۴۰۰ بازداشت یک روزه اصغر امیرزادگان پس از حضور در دادسرای فیروزآباد

 

اصغر امیرزادگان، معلم و فعال صنفی معلمان، روز سه شنبه ۱۵ تیرماه، پس از تفهیم اتهام در شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب فیروزآباد بازداشت و روز چهارشنبه ۱۶ تیرماه با قرار کفالت آزاد شد. او پیشتر طی ابلاغیه‌ای کتبی به این شعبه احضار شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰، اصغر امیرزادگان، معلم و فعال صنفی معلمان بازداشت شد.

بازداشت این فعال صنفی، پس از تفهیم اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام در شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب فیروزآباد واقع در استان فارس صورت گرفت. آقای امیرزادگان روز چهارشنبه ۱۶ تیرماه با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

وی در تاریخ ۸ تیرماه، طی ابلاغیه‌ای کتبی به شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب فیروزآباد به ریاست قاضی حامد استوار احضار شده بود.

خردادماه امسال نیز این فعال صنفی معلمان به این شعبه احضار شده اما با غیرمستقل خواندن دادگاه از حضور در دادسرا امتناع کرده بود. گفته می‌شود که او پیشتر فراخوانی در خصوص تحریم انتخابات ریاست جمهوری امسال را امضا کرده بود.

در سال ۹۸ نیز آقای امیرزادگان توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری فیروزآباد به اتهامات “توهین به مقامات و تبلیغ علیه نظام” به مجموعا ۱ سال و ۶ ماه حبس محکوم شد. این محکومیت‌‌ها هر یک به مدت ۱۸ ماه و ۲ سال به حالت تعلیق در آمد.

لازم به یادآوری است که اصغر امیرزادگان پیشتر در مهرماه سال ۹۷ با شائبه ارسال عکس و ویدئو به رسانه‌های خارج از کشور به مدت دو روز بازداشت شده بود. وی با رد این اتهامات و با تودیع قرار کفالت به مبلغ ۳۰ میلیون تومان بصورت موقت آزاد شد و سپس قرار منع تعقیب وی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب فیروزآباد صادر شده بود.

No comments:

Post a Comment

Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed suicide after judge threw out her case

  Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed  suicide  after a judge threw out her complaint of assault and abuse. Farahnaz Khalili was fr...