Saturday, August 14, 2021

مرداد ۲۳, ۱۴۰۰ گزارشی از آخرین وضعیت رضا برجی در زندان تهران بزرگ

 

رضا برجی، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ و زندانی سیاسی از خردادماه امسال دوران محکومیت خود را در زندان تهران بزرگ سپری می‌کند. آقای برجی پیشتر توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهریار به ۱ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۰، رضا برجی، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ و زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان تهران بزرگ سپری می‌کند.

آقای برجی در تاریخ ۱ دیماه ۹۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به مدت ۲۳ روز در یکی از بازداشتگاه‌های این نهاد امنیتی در سلول انفرادی نگهداری و نهایتا با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی مدتی بعد توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهریار به ریاست قاضی برجسته از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق حضور در اعتراضات آبان‌ماه” به ۱ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

آقای برجی سرانجام در تاریخ ۱۳ خردادماه امسال جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی هم اکنون در سالن ۹ تیپ ۲ این زندان بسر می‌برد.

رضا برجی، فرزند محمد و شهروند اهل شهر قدس استان تهران است.

لازم به اشاره است اعتراضات آبان ماه، به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ با اعلام افزایش بی سابقه قیمت بنزین در ده‌ها شهر ایران با حضور بی سابقه معترضین در خیابان‌ها آغاز شد و برای چند روز ادامه یافت. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی وقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز، آمار بازداشتی های اعتراضات این اعتراضات را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد. بر اساس گزارشات نهادهای مدافع حقوق بشر صدها تن نیز در پی این اعتراضات خونین جان باختند.

No comments:

Post a Comment

Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed suicide after judge threw out her case

  Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed  suicide  after a judge threw out her complaint of assault and abuse. Farahnaz Khalili was fr...