Sunday, August 8, 2021

تداوم بازداشت ناهید کمانگر در سنندج/ آخرین وضعیت راشد منتظری در زندان کامیاران

 

ناهید کمانگر شهروند اهل کامیاران، علیرغم گذشت بیش از یکماه از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی در کانون اصلاح و تربیت سنندج به سر می‌برد. راشد منتظری همسر ناهید کمانگر نیز، از تاریخ ۷ اردیبهشت‌ماه، دوران محکومیت خود را در زندان کامیاران سپری می کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، ناهید کمانگر شهروند اهل کامیاران، علیرغم گذشت بیش از یکماه از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی در کانون اصلاح و تربیت سنندج به سر می‌برد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است؛ خانم کمانگر طی مدت بازداشت از ملاقات و دسترسی به وکیل محروم بوده و نیروهای امنیتی تاکنون دلیل مشخصی را برای بازداشت وی اعلام نکردند.

این منبع مطلع افزود: علیرغم مراجعات پی در پی خانواده این شهروند به مراجع قضایی و اداره اطلاعات سنندج، مسئولان قضایی و نیروهای امنیتی اعلام کردند که بازجویی وی به اتمام نرسیده و برای تکمیل تحقیقات پرونده، وی در بازداشت خواهد بود. او در مدت بازداشت سه تماس کوتاه تلفنی با خانواده‌ خود داشته است.

ناهید کمانگر در تاریخ ۱۴ تیرماه، پس از احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت و سپس به بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شده بود. گفته می شود خانم کمانگر جهت اعتراف تلویزیونی علیه پدرش، حسین کمانگر، تحت فشار قرار گرفته است.

حسین کمانگر پدر ناهید کمانگر از بابت اتهام بغی از طریق عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام، به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

راشد منتظری، همسر ناهید کمانگر نیز، روز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه، جهت اجرای حکم به زندان کامیاران منتقل شده است.

این شهروند بهمن‌ماه ٩٩ از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی” به اتهام “عضویت و همکاری با یکی از گروه ها مخالف نظام” به پنج سال حبس تعلیقی و دو سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده بود. چهار ماه از دو سال حبس تعزیری آقای منتظری پس از تسلیم به رأی کاهش یافته است.

راشد منتظری در تاریخ پانزده دی‌ماه ٩٧ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود. این شهروند اردیبهشت‌ماه ٩٨ با تودیع قرار وثیقه از زندان کامیاران آزاد شده بود.

No comments:

Post a Comment

Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed suicide after judge threw out her case

  Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed  suicide  after a judge threw out her complaint of assault and abuse. Farahnaz Khalili was fr...