Saturday, August 14, 2021

مرداد ۲۳, ۱۴۰۰ علی باقری از زندان اراک آزاد شد


 علی باقری، فعال مدنی روز شنبه ۲۶ تیرماه، به صورت مشروط از زندان اراک آزاد شد. آقای باقری دوران محکومیت ۴ سال و شش ماهه خود را در زندان اراک سپری می کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰، علی باقری، فعال مدنی، به صورت مشروط از زندان اراک آزاد شد.

آزادی آقای باقری درحالی صورت گرفته که وی با وجود دریافت گواهی عدم تحمل حبس، نیمی از دوران محکومیت خود را سپری کرده است.

علی باقری در جریان اعتراضات دی ماه ۹۶ بازداشت و مدتی بعد با قرار وثیقه آزاد شد. آقای باقری در بخش نخست پرونده به ۳ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. وی در تاریخ ۲۵ آذرماه ۹۷ بازداشت و جهت تحمل حبس راهی زندان اراک شد و در تاریخ ۵ فروردین‌ماه ۹۸ به صورت زودهنگام از این زندان آزاد شد.

او در بخش دوم پرونده خود در مرحله بدوی به اتهام “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری” و “کمک به دولت متخاصم از طریق مصاحبه با صدای آمریکا، رادیو فردا و بی‌بی‌سی فارسی” به ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۷ شعبه ۹ دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی آقای باقری را از بابت اتهام توهین به رهبری به ۶ ماه حبس تعزیری و به اتهام کمک به دولت متخاصم از طریق مصاحبه با صدای آمریکا، رادیو فردا و بی‌بی‌سی فارسی به ۴ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد. با استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۴ سال و شش ماه در ارتباط با وی قابل اجرا است.

علی باقری در تاریخ ۳ شهریورماه ۹۸، توسط ۴ تن از مامورین نیروهای امنیتی در خیابان بازداشت و روانه زندان اراک شد.

No comments:

Post a Comment

Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed suicide after judge threw out her case

  Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed  suicide  after a judge threw out her complaint of assault and abuse. Farahnaz Khalili was fr...