Thursday, August 19, 2021

مرداد ۲۷, ۱۴۰۰ زخمی شدن یک شهروند بر اثر تیراندازی بی ضابطه نیروی انتظامی در خواف

 

روز سه‌شنبه ۲۶ مردادماه، یک شهروند در شهرستان خواف واقع در استان خراسان رضوی، در پی تیراندازی بی ضابطه نیروی انتظامی به شدت زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰، بر اثر تیراندازی بی ضابطه نیروهای انتظامی در حد فاصل روستای مهرآباد به سمت شهر نِشتیفان، یک شهروند زخمی شد.

هویت این شهروند، محمود مالکی، ۲۵ ساله، اهل روستای لاج از توابع شهرستان خواف، توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “ماموران نیروی انتظامی به ظن حمل کالای قاچاق، حوالی ساعت دوازده شب سه‌شنبه در مسیر روستای مهرآباد به سمت شهر نِشتیفان، بدون اخطار قبلی به سمت خودروی آقای مالکی تیراندازی کردند. او از ناحیه بالای کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شدت زخمی شده است.”

به گفته این منبع مطلع “این شهروند پس از انتقال به بیمارستان ۲۲ بهمن شهرستان خواف، تحت عمل جراحی قرار گرفته و حال عمومی وی مناسب نیست و قرار است روز شنبه به بیمارستانی در مشهد منتقل شود.”

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیشتر با انتشار یک گزارش مشترک به بررسی عملکرد نیروهای نظامی و تلفات وارده به شهروندان به خصوص در نقاط مرزی کشور در محدوده زمانی سال ۲۰۱۸ پرداخته است.

بر اساس این گزارش، ۳۰۰ شهروند در ۱۱ استان کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به واسطه عمل قوای نظامی دچار حادثه شدند.

متن کامل این گزارش در رابطه با نقض قوانین به کارگیری سلاح و عملکرد قوای نظامی (ویژه سال ۲۰۱۸ میلادی) را مطالعه کنید.

No comments:

Post a Comment

Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed suicide after judge threw out her case

  Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed  suicide  after a judge threw out her complaint of assault and abuse. Farahnaz Khalili was fr...