Friday, August 6, 2021

مرداد ۱۵, ۱۴۰۰ فقدان ایمنی کار؛ مرگ سه کارگر در تهران و اردکان


 امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۳ کارگر در شهرهای تهران و اردکان، در حوادثی جداگانه جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از برنا، امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از مرگ دو کارگر در این شهر خبر داد.

جلال ملکی در خصوص جزئیات حادثه گفت: ساعت ۹ و ۴۳ دقیقه صبح امروز. یک مورد حادثه سقوط در یک پروژه ساختمانی واقع در میدان دریاچه، خیابان جوزانی شرقی به سامانه ۱۲۵ سازمان اتش نشانی تهران اعلام شد که در پی آن، ۲ ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی تصریح کرد: در یک پروژه ساختمانی ۲۰ طبقه در حال ساخت، یک دستگاه جرثقیل تاور کرین یک اتاقک فلزی را که دو کارگر داخل آن وجود داشتند در هوا معلق نگه داشته بود که کارگران روی نمای ساختمان کار خود را انجام دهند که به یکباره این اتاقک جدا شده و به پایین سقوط می کند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ادامه داد: این اتاقک فلزی با تراس طبقه اول که یک محوطه بزرگ است برخورد می کند و شدت برخورد به حدی بالا بوده که کف تراس آوار می شود. این دو کارگر ۳۰ ساله ایرانی و ۲۸ ساله طبعه افغانستان، به عوامل اورژانس تحویل داده شدند که به تایید آنان، کارگران خود را از دست داده بودند.

مرگ یک کارگر در اردکان

به گزارش رکنا، امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰، فرمانده انتظامی شهرستان اردکان از مرگ یک کارگر ۲۱ ساله در این شهرستان خبر داد.

اکبر شفیعی در این‌باره گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط کارگری از ارتقاع در شهرستان، ماموران برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: آنها در بررسی اولیه مطلع شدند که جوانی ۲۱ ساله از ساختمان چهار طبقه در حال تعمیر، به دلایل نامعلوم به پایین سقوط کرده و جان باخته است.

No comments:

Post a Comment

Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed suicide after judge threw out her case

  Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed  suicide  after a judge threw out her complaint of assault and abuse. Farahnaz Khalili was fr...