Sunday, September 12, 2021

شهریور ۲۱, ۱۴۰۰اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج

 

حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود در زندان رجابی شهر کرج به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

بر اساس این گزارش، آذر سال ۹۶ با اعلام خبر تصادفی در محدوده منطقه مشیریه، مرد میانسالی در تصادف با خودروی پژو ۲۰۶ جان خود را از دست داده و راننده متواری شد. بدین ترتیب تحقیقات برای بازداشت راننده متواری ادامه یافت، اما از آنجایی که شماره پلاک‌ خودرو ناخوانا بود، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت با بررسی بیش از ۵۷۰۰ خودرو سرانجام موفق به شناسایی راننده شدند.

از سویی در تحقیق از خانواده مقتول، مرد میانسال به دنبال ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های وی از تعدادی متخلف شکایت و دادگاه متهمان را مجبور به پرداخت جریمه چند میلیاردی و پس دادن ملک شاکی کرده بود. با شناسایی هویت متهمان، مشخص شد که یکی از آنها به‌ نام جعفر، صاحب خودروی پژو ۲۰۶ است. بدین ترتیب جعفر بازداشت شد.

جعفر پس از بازداشت در این رابطه گفت: “بعد از اینکه دادگاه علیه من حکم را صادر کرد، تصمیم به انتقام گرفتم و با همدستی یکی از دوستانم نقشه را طراحی کردیم. می‌خواستم با تصادف ساختگی از مرد میانسال انتقام بگیریم و برای همین شب حادثه از محل کار مقتول او را تعقیب کردیم. او سوار بر خودرو مزدا ۳ خود شد و در بین راه با جدول خیابان برخورد کرد؛ هنگامی که از ماشین پیاده شد تا موضوع را بررسی کند با خودرو به او زده و از محل متواری شدیم.”

جعفر به‌ عنوان متهم ردیف اول و عامل قتل شناسایی و در شعبه ۸ دادگاه کیفری تهران پای میز محاکمه رفت اما وی اظهار کرد بی‌گناه بوده و مقتول در جریان تصادفی که پیش آمده کشته شده است. بدین ترتیب با توجه به درخواست اولیای دم برای اعدام متهم، وی به اعدام محکوم شد.

با تأیید این‌ حکم‌ در دیوانعالی کشور، متهم سرانجام چند روز قبل در زندان رجابی شهر کرج به دار آویخته شد.

No comments:

Post a Comment

Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed suicide after judge threw out her case

  Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed  suicide  after a judge threw out her complaint of assault and abuse. Farahnaz Khalili was fr...