Monday, July 5, 2021

یک شنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۰ حمایت ده‌ها کنشگر و شخصیت ایرانی از اعتصاب سراسری کارگران

 

حدود صد نفر از کنشگران سیاسی و اجتماعی، دانشگاهیان، پژوهشگران، وکیلان دادگستری، پزشکان، نویسندگان و هنرمندان ایرانی خارج از کشور با انتشار بیانیه‌ای از اعتصابات سراسری کارگران در ایران حمایت کردند

.

در این بیانیه که روز یکشنبه منتشر شد، آمده است: «این واکنش کارگران و کارمندان واحدهای استراتژیک صنعتی کشور، بیان آشکار شکست سیاست‌های صنعتی حکومت اسلامی است.»

امضاکنندگان این بیانیه، اضافه کردند که واگذاری صنایع ایران به «اعوان و انصار» مقام‌های جمهوری اسلامی تحت عنوان خصوصی‌سازی و «تجزیه صنایع به شرکت‌های پیمانکاری در رده‌های چندگانه، فساد گسترده، بی کفایتی مدیران منصوب شده، و بی توجهی به شرایط زیست محیطی و ایمنی کار و محیط زیست، صنایع کشور را به نابودی کشانده است.»

در این بیانیه همچنین بر «ضرورت مبارزه در راه ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری به جای تشکل‌های قلابی وابسته به حکومت» تاکید شده است.

تورج اتابکی، منیره برادران، مهرزاد بروجردی، نسیم خاکسار، مهرداد درویش‌پور، منصوره شجاعی، رضا علامه زاده، رضا علیجانی، پرستو فروهر، منصور فرهنگ، کاظم کردوانی، عباس میلانی، محسن یلفانی و حسن یوسفی اشکوری از امضاکنندگان این بیانیه هستند.

پیشتر تعداد زیادی از تشکل‌ها، انجمن‌ها و شخصیت‌ها در داخل و خارج ایران از اعتصابات کارگران صنعت نفت و پتروشیمی حمایت کرده‌اند.

No comments:

Post a Comment

Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed suicide after judge threw out her case

  Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed  suicide  after a judge threw out her complaint of assault and abuse. Farahnaz Khalili was fr...