Monday, July 5, 2021

دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۰ دیدبان حقوق بشر: با گذشت ۱۱ ماه از ربایش و بازداشت، جان جمشید شارمهد در خطر است

 

دیدبان حقوق بشر هشدار داد که با گذشت یازده ماه از ربایش و بازداشت و انتقال جان جمشید شارمهد، جان شهروند ایرانی‌آلمانی در خطر است.

در بیانیه دیدبان حقوق بشر تاکید شده که شارمهد سومین مخالف جمهوری اسلامی است که در دوسال گذشته است ‌همچون روح‌الله زم، روزنامه‌نگاری که اعدام شد، هدف ربایش و بازداشت خودسرانه جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

این بیانیه تاکید کرد که شارمهد با گذشت ۱۱ ماه از دسترسی به وکیل و دادرسی عادلانه است و قوه قضاییه جمهوری اسلامی تاکنون اتهامات او را اعلام نکرده و تاریخی نیز برای دادگاه شارمهد تعیین نکرده‌اند.

جمشید شارمهد سال گذشته در دبی ربوده شد و به ایران منتقل شد و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز شنبه ۱۱ مرداد اعلام کرد که جمشید شارمهد، مدیر گروه تندر، را بازداشت کرده است.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات گروه تندر به انجام عملیات‌های تروریستی در ایران از جمله «انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز» در سال ۱۳۸۷ متهم شده است.

پیش از جمشید شارمهد، فتح‌الله منوچهری با نام مستعار فرود فولادوند موسس گروه انجمن پادشاهی یا تندر نیز سال ۱۳۸۶ در جریان سفر به تركيه ناپديد شد و خانواده فولادوند اعلام کردند که او ربوده و به ایران منتقل شده ولی تاکنون از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست.

No comments:

Post a Comment

Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed suicide after judge threw out her case

  Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed  suicide  after a judge threw out her complaint of assault and abuse. Farahnaz Khalili was fr...