Thursday, July 15, 2021

تیر ۲۵, ۱۴۰۰ دستکم ۱۳ تجمع اعتراضی برگزار شد

 

طی روز گذشته و امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه، گروهی از کارگران شهرداری اهواز، پس از راهپیمایی در خیابان های این شهر، در مقابل ساختمان استانداری خوزستان واقع در اهواز، شماری از کارگران شرکت جهان پارس شهرستان مهران واقع در استان ایلام،

در جاده منتهی به این محل، تعدادی از نانوایان و کارگران خبازی در مقابل ساختمان استانداری خراسان شمالی واقع در بجنورد، جمعی از کارگران شرکت هفت تپه از تمام بخش‌ها برای سومین روز متوالی و کارگران بخش دفع آفات این شرکت در بیستمین روز از اعتصاب خود در محوطه این شرکت، تنی چند از فعالان محیط‌ زیست اصفهان در این شهر، تعدادی از مردم شهرک سپهر واقع در کرج، در این شهرک و شماری از کشاورزان روستاهای بخش باوی از توابع شهرستان اهواز در جاده اهواز – مسجد سلیمان، طی تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین شماری از شهروندان در برخی از شهرهای خوزستان از جمله آبادان، حمیدیه، بستان، سوسنگرد و بندر ماهشهر نسبت به قطع آب و عدم دسترسی شهروندان به آب آشامیدنی به صورت جداگانه در شهرهای خود اقدام به راهپیمایی و تجمعات اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰، کارگران شهرداری اهواز، پس از راهپیمایی در خیابان های این شهر، در مقابل ساختمان استانداری خوزستان واقع در اهواز تجمع کردند.

تجمع این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق معوقه و حق بیمه آنها صورت گرفته است.

نمایشگر ویدیو
00:00
00:49

تجمع کارگران شرکت جهان پارس

به گزارش هرانا، روز پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران شرکت جهان پارس شهرستان مهران واقع در استان ایلام، با بستن جاده منتهی به محل این پروژه، دست به اعتصاب زده و تجمع کردند.

تجمع و اعتصاب این کارگران، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان صورت گرفته است.

نمایشگر ویدیو
00:00
00:47

تجمع نانوایان و کارگران خبازی در بجنورد

به گزارش تسنیم، امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰، شماری از نانوایان و کارگران خبازی در مقابل ساختمان استانداری خراسان شمالی واقع در بجنورد تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این افراد در اعتراض به پایین بودن میزان دستمزد، عدم رسیدگی به وضعیت قیمت نان و مطالبات دیگر آنها صورت گرفته است.

قیمت نان از سال ۹۳ تاکنون در خراسان شمالی تنها ۱۰۰ تومان افزایش داشته و این عامل باعث معضلاتی نظیر پایین بودن دستمرد کارگران٬ اسراف در خرید نان٬ تبدیل شدن نان به خوراک دام٬ فروش خارج از شبکه آرد و…شده است. نان در بیشتر روستاهای استان خراسان شمالی با گران شدن نهاده‌های دامی به خوراک دام تبدیل شده است.

نانواها می‌گویند با این قیمت پخت نان به صرفه نیست و شاید برخی از نانواها به همین دلیل است که کیفیت نان را کم کرده و یا آرد خارج از شبکه توزیع می‌شود.

به گفته نانوایان در شرایطی که قیمت نان از سال ۹۳ تاکنون در استان ثابت بوده است، نمی توان از نانوایان انتظار کیفیت داشت.

تجمع کارگران شرکت هفت تپه

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰، کارگران شرکت هفت تپه از تمام بخش‌ها برای سومین روز متوالی و کارگران بخش دفع آفات این شرکت در بیستمین روز از اعتصاب خود در محوطه این شرکت دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این کارگران اهم مطالباتشان را پرداخت حقوق معوقه خود، تمدید قراردادهای کاری، بازگشت به کار همکاران اخراجی و همچنین واکسیناسیون رایگان و فوری عنوان کردند.

این کارگران که حقوق اردیبهشت و خرداد خود را دریافت نکرده اند، می گویند: حق شیفت، ایاب و ذهاب، بدی آب و هوا و … در پرداختی‌های ما اعمال نمی‌شود.

همچنین به میزان حق غذای خود که مبلغ ناچیز پنج هزار تومان است اعتراض دارند و خواستار بازگشت کارگران اخراجی به کار هستند.

نمایشگر ویدیو
00:00
02:27

تجمع فعالین محیط زیست اصفهان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰، جمعی از فعالان محیط‌ زیست اصفهان در این شهر تجمع کردند.

بر اسا این گزارش، تجمع این افراد با مطالبه حفظ جریان پایدار در زاینده‌رود و با اولویت بخشی به حقآبه محیط‌ زیست صورت گرفته است.

تجمع گروهی از مردم در شهرک سپهر کرج

به گزارش فارس، امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰، تعدادی از مردم شهرک سپهر واقع در کرج، در اعتراض به تغییر کاربری زمین های ورزشی و فرهنگی به بیمارستان خصوصی، در این شهرک تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، یکی از حاضرین در این تجمع گفت: این زمین سرانه تفریحی، آموزشی و خدماتی ۱۴۰۰ واحدی شهرک سپهر است که حالا قرار است در آنجا بیمارستان بخش خصوصی احداث کنند.

وی افزود: تغییر کاربری اراضی به ضرر مردم است چرا که قرار بود اینجا محلی برای ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی باشد، با توجه به وجود چندین بیمارستان در این محدوده هیچ توجیهی ندارد.

یکی از شهروندان حاضر در این تجمع گفت: از مقامات قضایی عاجزانه خواستار رسیدگی به این تخلف هستیم که در ظاهر قانونی است اما در واقع دور زدن قانون است.

وی افزود: وجود بیمارستان در نزدیکی خانه‌های ما فرزندانمان را در معرض مریضی قرار می‌دهد و سلامتی ما را به خطر خواهد انداخت.

شهرداری کرج تاکنون به این اعتراض پاسخی نداده است.

تجمع کشاورزان روستاهای بخش باوی

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز پنجشنبه ٢۴ تیرماه ۱۴۰۰، شماری از کشاورزان روستاهای بخش باوی از توابع شهرستان اهواز، در منطقه ملاثانی تجمع کرده و جاده اهواز – مسجد سلیمان را بستند.

بر اساs این گزارش، تجمع این کشاورزان در اعتراض به قطعی آب، ممنوعیت کشت و تلف شدن احشام و محصولات کشاورزی آنها صورت گرفته است.

نمایشگر ویدیو
00:00
00:29

تجمع شهروندان در شهرهای استان خوزستان

به گزارش هرانا، امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰، شماری از شهروندان در شهرهای آبادان، حمیدیه، بستان، سوسنگرد و بندر ماهشهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

اعتراضات و راهپیمایی این افراد که با حضور گسترده نیروهای امنیتی همراه بوده، نسبت به قطع آب و عدم دسترسی شهروندان خوزستان به آب آشامیدنی، صورت گرفته است.

 در سایه خشکسالی و عدم توانایی مسئولین در مدیریت فرصت‌ بارش‌های حداقلی، بسیاری از نقاط کشور با بحران‌های شدید آب مواجه است. شماری از مناطق روستایی با تانکر آبرسانی می شود و میزان قابل توجهی از شهروندان ساکن در شهرهای مختلف کشور با قطعی بلند مدت آب در طول روز مواجه هستند. همچنین عدم تخصیص حقابه به کشاورزان و دامداران در ادامه خشکسالی، منجر به متضرر شدن آنان و کاهش محصولات کشاورزی و دامی در کشور شده است.

No comments:

Post a Comment

Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed suicide after judge threw out her case

  Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed  suicide  after a judge threw out her complaint of assault and abuse. Farahnaz Khalili was fr...