Thursday, July 15, 2021

تیر ۲۵, ۱۴۰۰ مرگ و مصدومیت ۲۳ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

 

روز گذشته و امروز پنجشنبه ۲۴ تیر، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۲۳ کارگر در شهرهای تهران، خوسف، نی‌ریز، محلات و تبریز دچار حادثه شدند.

طی این حوادث ۹ کارگر از جمله یک نقشه بردار مصدوم و ۱۴ کارگر از جمله یک راننده جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰، یک کارگر مقنی در تهران جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، وقوع حادثه سقوط و دفن شدن در چاه یک کارگر به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن، آتش‌نشانان به محل حادثه واقع در محدوده دریاچه چیتگر، میدان موج، جنب مجتمع مسکونی پارامیس اعزام شدند.

با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه مشاهده شد که یک کارگر تبعه افغانستان در عمق سه متری یک چاه دچار حادثه شده و تا گردن در زیر آوار ناشی از ریزش دیواره‌های چاه محبوس شده است.

نهایتا آتش‌نشانان او را از زیر آوار خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

مرکز فرماندهی آتش‌نشانی تهران با تایید این خبر اعلام کرد که این حادثه درپی عدم رعایت اصول ایمنی در هنگام حفر چاه رخ داده و اگر تنها اندکی بیشتر از مقدار فعلی از خاک دهانه چاه بر روی این کارگر ۳۵ ساله تبعه افغانستان ریخته شده بود، احتمال مرگ او بسیار بالا بود.

مصدومیت یک نقشه بردار معدن خونیک

به گزارش رکنا، روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰، یک نقشه بردار در ارتفاعات خونیک شهرستان خوسف دچار حادثه شد.

رئیس جمعیت هلال احمر خوسف گفت: عصر روز گذشته پس از تماس تلفنی ساعت ۱۷:۲۰ دقیقه به شماره ۱۱۲ مرکز ستاد فرماندهی حوادث جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مبنی بر سقوط نقشه بردار معدن خونیک در شهرستان خوسف دو تیم از جمعیت هلال احمر شهرستان خوسف به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از شش ساعت تجسس، تیم جمعیت هلال احمر با همکاری یک اکیپ از ۱۱۰ و اورژانس و چند تن از نیرو‌های بومی منطقه، موفق به پیداکردن مصدوم و دیگر کارگران در ارتفاعات و مناطق صعب العبور روستا کشکوک وخونیک شدند.

ولی زاده افزود: نقشه بردار معدن خونیک دچار آسیب دیدگی شدید از ناحیه پا و کمر و سر شده بود که توسط نیرو‌های اورژانس به بیرجند انتقال داده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر خوسف خاطر نشان کرد: دیگر همراهان مصدوم که از نداشتن مواد غذایی دچار ضعف شده بودند توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر سرپایی درمان شدند.

معدن خونیک در هفتاد کیلومتری شهرستان خوسف قرار دارد.

مرگ ۲ کارگر در نی ریز

به گزارش ایسنا، امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰، فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز در استان فارس، از جانباختن دو کارگر بر اثر گازگرفتگی حین حفر چاه خبر داد.

محمد یوسفی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر گاز گرفتگی منجر به مرگ در این شهرستان، ماموران انتظامی بخش “پشتکوه” شهرستان نی‌ریز به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و برابر نظر کارشناسان مطلع شدند ۲ نفر پدر و پسر ۲۰ و ۴۶ ساله حین حفر چاه فاضلاب بوده‌اند که بر اثر استنشاق گاز و کمبود اکسیژن جان باخته اند و صاحبخانه برای نجات آنان به درون چاه می‌رود که وی نیز دچار خفگی می‌شود.

فرمانده انتظامی نی‌ریز در پایان خاطر نشان کرد: پس از تشکیل پرونده اجساد جانباختگان تحویل پزشک قانونی شد.

مرگ یک راننده دامتراک در محلات

به گزارش رکنا، امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰، سقوط یک دستگاه دامتراک در یکی از معادن شهرستان محلات منجر به مرگ راننده آن شد.

مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری محلات گفت: سقوط یک دستگاه دامتراک در یکی از معادن شهرستان محلات به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اعلام شد که در پی آن آتش نشانان به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

روح الله سروش افزود: بر اثر این حادثه، راننده دامتراک در دم جان خود را از دست داده بود که با حضور نیروهای آتش نشانی عملیات رهاسازی جسد این راننده از میان لاشه های سنگ در دستور کار آتش نشانان قرار گرفت.

مصدومیت ۴ کارگر در تبریز

به گزارش ایسنا، امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰، معاون عملیات سازمان آتش نشانی تبریز از مصدومیت ۴ کارگر در این شهر خبر داد.

اکبر دشتی گفت: کارگران در داخل یک باب منزل مسکونی بافت قدیمی در منطقه پاستور جدید در حال تعمیرات ساختمانی بودند که سقف چوبی طبقه اول ریزش کرده و هر چهار نفر در زیر آوار دچار صدمه جانی شدند.

او  ادامه داد: سه نفر از مصدومان دچار صدمات سطحی شده و نفر دیگر نیز آسیب دیدگی نسبتا جدی داشت که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: آتش نشانان پس از اتمام عملیات امدادی و ایمن سازی محیط به عملیات خاتمه دادند.

مرگ و مصدومیت ۹ کارگر در آتش‌سوزی یک کارخانه در تهران

به گزارش فارس، امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰، ۹ کارگر در تهران جان باخته و مصدوم شدند.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت:  امشب حریق یک کارخانه در اتوبان آزادگان به مرکز ۱۱۵ اورژانس تهران اعلام شد.

پیمان‌ صابریان افزود: با اعلام این خبر یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

صابریان تصریح کرد: در این حادثه تا بدین لحظه ۵ کارگر جان باخته و ۴ کارگر نیز مصدوم شده اند که بعد از اقدامات اولیه به مراکز درمانی انتقال یافتند.

آتش سوزی در کارگاه مبل؛ ۵ کارگر جان باختند

به گزارش مهر، امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری پایتخت از مرگ ۵ کارگر در خانی آباد تهران خبر داد.

محمد نظری اظهار کرد: امشب در پی یک فقره حریق واقع در محله علی آباد در یک کارگاه مبل سازی تا کنون ۵ کارگر به دلیل دودگرفتی در آتش سوزی جان خود را از دست دادند و یک کارگر مصدوم به بیمارستان منتقل شده است.

نظری افزود: یکی از عوامل نگهبانی کارگاه مبل سازی که قصد فرار داشته توسط عوامل کلانتری دستگیر و به کلانتری ۱۵۲ خانی آباد منتقل شده است.

وی تصریح کرد: اطفا حریق همچنان توسط آتش نشان ادامه دارد و عوامل کلانتری ۱۵۲ خانی آباد در محل حادثه حضور دارند. علت حادثه پس از اطفا مورد و به عوامل انتظامی گزارش داده می‌شود.

No comments:

Post a Comment

Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed suicide after judge threw out her case

  Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed  suicide  after a judge threw out her complaint of assault and abuse. Farahnaz Khalili was fr...