Sunday, July 25, 2021

مرداد ۳, ۱۴۰۰ پرونده سازی در زندان ارومیه؛ سه زندانی مجموعا به ۲۵ ماه حبس محکوم شدند

 

ابراهیم صدیق همدانی و فرزندش سالار صدیق همدانی، زندانیان سیاسی زندان ارومیه و محمدرضا عین اللهی، زندانی جرائم عمومی در یک پرونده مشترک توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب ارومیه مجموعا به ۲۵ ماه حبس محکوم شدند. جلسات اول و دوم رسیدگی به اتهامات این زندانیان روزهای ۱۵ و ۲۷ تیرماه امسال در این شعبه برگزار شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ابراهیم و سالار صدیق همدانی، زندانیان سیاسی زندان ارومیه و محمدرضا عین اللهی، زندانی جرائم عمومی در یک پرونده مشترک به احکام حبس محکوم شدند.

بر اساس این حکم که امروز یکشنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه به این شهروندان ابلاغ شده است، ابراهیم صدیق همدانی و فرزندش سالار صدیق همدانی از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۱ ماه حبس تعزیری و محمدرضا عین اللهی از بابت همین اتهام به ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

این شهروندان از اتهامات “عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام و قیام مسلحانه در زندان” تبرئه شده‌اند.

جلسه نخست رسیدگی به اتهامات این سه زندانی روز سه‌شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ در شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی مسعود رجبی و دومین جلسه نیز روز یکشنبه ۲۷ تیر توسط این شعبه به صورت آنلاین  برگزار شد.

محمدرضا عین اللهی، شهروند اهل خوزستان و زندانی جرائم عمومی، دوران محکومیت خود را از بابت اتهامات مالی در زندان ارومیه سپری می‌کند.

ابراهیم صدیق همدانی فرزند صادق و پسرش سالار صدیق همدانی و دخترش مریم در تاریخ ۴ اسفندماه ۹۷ بازداشت و روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۹۸، پس از دو ماه بازجویی به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند. مریم صدیق همدانی نیز که به بند زنان این زندان منتقل شده بود در تاریخ ۵ اردیبهشت ۹۸ با تودیع قرار از زندان ارومیه آزاد شد.

ابراهیم و سالار صدیق همدانی نهایتا توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه هرکدام از بابت اتهاماتی از جمله “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از سازمانهای مخالف نظام” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

سالار صدیق همدانی در تاریخ ۱۴ مرداد ۹۹ همراه با پدرش ابراهیم صدیق همدانی از زندان ارومیه به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شدند. ابراهیم صدیق همدانی در تاریح ۱۷ مردادماه ۹۹، از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان ارومیه منتقل شد. سالار صدیق همدانی نیز در تاریخ ۳۰ مردادماه همان سال به زندان بازگردانده شد. این دو زندانی سیاسی در دوره بازجویی به “فعالیت تبلیغی علیه نظام در زندان” متهم شدند.

این شهروندان پیشتر در تاریخ ۲۷ مهر ۹۹ جهت تفهیم اتهام از بابت پرونده جدیدی که طی مدت حبس علیه آنان گشوده شده است، به شعبه ۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه منتقل شده بودند.

گفته می شود ابراهیم صدیق همدانی پیشتر نیز در سال ۸۴ از بابت اتهام همکاری با سازمان مورد اشاره بازداشت و به ۶ سال حبس محکوم شده و پس از تحمل دو سال حبس به صورت مشروط آزاد شد.

No comments:

Post a Comment

Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed suicide after judge threw out her case

  Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed  suicide  after a judge threw out her complaint of assault and abuse. Farahnaz Khalili was fr...