Monday, August 2, 2021

مرداد ۱۱, ۱۴۰۰ جزئیات محکومیت جواد علیکردی، وکیل دادگستری محبوس در زندان وکیل آباد مشهد

 

جواد علیکردی، وکیل دادگستری و استاد دانشگاه، به دلیل راه اندازی و مدیریت یک گروه تلگرامی، توسط دادگاه انقلاب مشهد به هشت سال و ۷ ماه حبس تعزیری، دو سال منع اشتغال هر گونه فعالیت و تدریس در محیط های آموزشی

، ممنوعیت خروج از کشور و ممنوعیت عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی محکوم شد. این حکم در مرحله تجدید نظر به ۴ سال و ۱ ماه حبس کاهش پیدا کرده و با اعمال ماده ۱۳۴، دو سال از مدت زمان حبس او به عنوان مجازات اشد قابل اجرا است. این وکیل دادگستری در تاریخ ۲۴ تیرماه جهت تحمل حبس به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از امتداد، جواد علیکردی، وکیل پایه یک دادگستری دوران محکومیت خود را از بابت راه اندازی و اداره یک گروه تلگرامی در زندان وکیل آباد مشهد سپری می کند.

این استاد دانشگاه پس از صدور کیفرخواست توسط شعبه ۱۰۹ بازپرسی دادگاه انقلاب مشهد، در مرحله بدوی توسط شعبه چهارم دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی منصوری، از بابت اتهام تشکیل و اداره گروه تلگرامی با هدف براندازی حکومت به عنوان موسس و ادمین ابر گروه امید، آگاهی و آزادی به ۶ سال و ۶ ماه، بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به ۸ ماه و به اتهام توهین به رهبری به یک سال و ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس حکم صادره وی همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال منع اشتغال هر گونه فعالیت و تدریس در محیط‌های آموزشی و دانشگاه، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال ممنوعیت عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

نهایتا شعبه ۳۷ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی، حکم صادره بابت اتهام تشکیل و اداره گروه تلگرامی با هدف براندازی حکومت به عنوان موسس و ادمین ابر گروه امید، آگاهی را به ۲ سال حبس کاهش داد و باقی احکام صادره را عینا تائید کرد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲ سال حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

جواد علیکردی در تاریخ ۲۴ تیرماه سال جاری توسط نیروهای اداره اطلاعات مشهد بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان وکیل آباد مشهد معرفی شد و در حال حاضر در زندان وکیل آباد بسر می‌برد.

این شهروند در تاریخ ۳ اردیبهشت ۹۹ توسط نیروهای اداره اطلاعات مشهد بازداشت و بیش از سی روز در انفرادی بازداشتگاه این نهاد امنیتی نگهداری شده بود.

No comments:

Post a Comment

Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed suicide after judge threw out her case

  Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed  suicide  after a judge threw out her complaint of assault and abuse. Farahnaz Khalili was fr...