Monday, August 16, 2021

مرداد ۲۵, ۱۴۰۰ بحران کرونا در زندان آمل؛ مرگ یک زندانی در سایه نبود خدمات پزشکی

 

یک متهم به جرایم مالی در بند زنان زندان آمل شب شنبه ۲۳ مردادماه در پی ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد. این شهروند که مبتلا به بیماری شدید قلبی و ریوی بود، به دلیل عدم توانایی مالی در تامین وثیقه در بازداشت بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب شنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۰،  یک متهم به جرایم مالی در بند زنان زندان آمل در پی ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

هویت این شهروند “اکرم رحیمی، ۴۰ ساله” توسط هرانا احراز شده است. این شهروند که مبتلا به بیماری شدید قلبی و ریوی بود، به دلیل عدم توانایی مالی در تامین وثیقه در بازداشت بود.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «خانم رحیمی مدتی قبل به همراه چند زندانی دیگر به کرونا مبتلا شد. پس از وخیم‌تر شدن حالش مرتبا به بیمارستان اعزام میشد اما به دلیل کمبود ظرفیت، پذیرش نمی‌شد و همان خدمات اولیه درمان یعنی تزریق سرم را در باغچه بیمارستان دریافت میکرد و دوباره به زندان منتقل میشد تا نهایتا ۲ شب قبل جان خود را از دست داد.»

No comments:

Post a Comment

Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed suicide after judge threw out her case

  Photographer Farahnaz Khalili, 25, committed  suicide  after a judge threw out her complaint of assault and abuse. Farahnaz Khalili was fr...